Handelsbetingelser

Nedenstående salgs- og leveringsbetingelser gælder for alle leverancer fra Lakoda.dk.
Betingelserne gælder i det tilfælde, hvor der ikke er indgået andre skriftlige aftaler mellem køber og Lakoda.dk.

Bestilling af varer – trin for trin

Find den ønskede vare og klik på KØB
Når du har fundet de varer du gerne vil købe, klikker du på “Fortsæt til betaling”.

I indkøbskurven kan du vælge antal stk.
Fortryder du en vare, kan den fjernes med skraldespanden til højre i billedet.

Klik herefter videre

Adresse udfyldes med faktureringsadresse og/eller leveringsadresse. Skriv evt. kommentar til fragtmanden i bemærkningsfeltet – klik videre

Betaling og levering udfyldes med betalingsform og leveringsmetode. Leveringsprisen dækker levering af hele ordren.

Godkend – Læs ordren grundigt igennem og husk at bekræfte handelsbetingelserne.
Kvittering – efter 5 – 10 min. vil du modtage en ordrebekræftelse i din mailbox.
Når din indbetaling er registeret, vil du modtage varerne i løbet af 7 arbejdsdage.

Priser

Alle priser hos Lakoda.dk – på web-adressen https://lakoda.dk/ er inkl. moms og andre afgifter. Priserne er dagspriser.  Når du handler med lakoda.dk indgås aftaler på dansk og tysk.

Betalinger

Hos Lakoda har du mulighed for at betale med VISA kort, ViaBill og via bankoverførsel (obs! Ved bankoverførsel er du ikke beskyttet af indsigelsesordningen).

Der tages ikke gebyr ved betaling på lakoda.dk

Beløbet hæves først på dit kort, når varerne er klar til afhentning hos lakoda.dk. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet.

ViaBill

Viabill (Ved køb med ViaBill vil du først modtage dine varer. Herefter skal du betale din månedsydelse den 20. i hver måned. Betaler du ikke til tiden, vil der blive pålagt et gebyr på kr. 39,-. Hvis du fortryder dit køb, ophører aftalen om betaling hos ViaBill.

ViaBill finansierer køb for op til 2.000 kr. Beløb over 2.000 kr. finansieres i samarbejde med SparXpress. Læs mere her: http://www.viabill.com/kredit

Leveringsbetingelser

Vi leverer over hele Danmark, hvor der brofast forbindelse.

Leveringen sker indenfor 7 arbejdsdage fra den dag betaling er registret. Det er ikke muligt at levere på bestemte tidspunkter.

Risikoen for varer bestilt på Lakoda.dk overgår til køber, når varen er afhentet eller er leveret af fragtmand.
Det vil sige, at kunden selv er ansvarlig for afdækning af paller m.v.

Ved levering er det kundens ansvar at anvise fragtmanden, hvor varerne skal læsses af. Eventuelle skader på belægning eller lignede på kundes ejendom er på kundes eget ansvar.
Såfremt chaufføreren vurderer, at det IKKE er muligt at aflevere varen og efterfølgende må tage den med retur til evt. senere levering , påregnes der ekstra leveringsomkostninger pr. palle i henhold til vognmandens listepris

ved en eventuel genlevering

Ved snefald kan leveringen bliver forsinket. Der skal være ryddet for sne inden aflæsning.
Skulle der op stå problemer ved levering, vil vi kontakte dig pr. tlf. eller mail.

Reklamation

Når du handler på lakoda.dk har du selvfølgelig 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Hvor hurtigt skal jeg reklamere?

Eventuelle fejl eller mangler ved produkter/varer leveret fra Lakoda.dk, skal afgives snarest muligt efter levering, og gerne inden 8 dage efter modtagelse. Det skal dog nævnes, at ifølge Købeloven vil en reklamation, der anmeldes inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, altid være rettidig.

Er reklamationen berettiget refunderer vi naturligvis dine (rimelige) fragtomkostninger.

Varen sendes til:

Lakoda.dk
Storenorvej 11
8340 Malling
Danmark

Vi har brug for følgende information når du sender varen til os

Når du returnerer varen, bedes du oplyse hvad problemet er, så detaljeret som muligt.
Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.

Husk at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger

Fortrydelsesret 

Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.

Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til [email protected] eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne.

Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.

Du finder vores fortrydelsesformular her.

Fortrydelse af en del af købet

Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.

Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.

Returnering

Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.

Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.

Visse varer kan ikke returneres med normal post. Dette gælder for: (indsæt varetyper).

Varens stand, når du sender den retur

Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.

Ved køb af træpiller og briketter er den originale emballage altid en væsentlig del af varens værdi. Emballagen skal derfor altid sendes med retur. Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.

Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.

Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.

Varen sendes til:

Lakoda.dk

Storenorvej 11
8340 Malling
Danmark

Vi modtager kun forsendelser, som sendes direkte til adressen.

Du kan også fortryde købet ved at give os besked og aflevere den personligt på ovenstående adresse mod forudgående aftale.

Personlige oplysninger

Dine personlige oplysninger vedrørende kundeforholdet videregives ikke og bruges kun i forbindelse med ekspedition af dine bestillinger.

Aftaler (købsordrer) opbevares af virksomheden i 5 år i henhold til bogføringsloven.
Det er ikke muligt at se ordren/fakturaen efterfølgende via vores website. Hvis du ønsker, at få tilsendt et nyt eksemplar, så send en e-mail til: [email protected].

For at du kan indgå aftale med os på lakoda.dk, har vi brug for følgende oplysninger:

Navn
Adresse
Telefonnummer
E-mail adresse

Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål, at kunne levere varen til dig.

Når der indsamles personoplysninger via vores website, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om præcis, hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor.

Direktøren og de ansatte for Dennis Hasle Laursen har adgang til de oplysninger, der registreres om dig.

Den dataansvarlige på lakoda.dk er Dennis Hasle Laursen.

Vi opbevarer ikke kundeoplysninger krypteret.
Vi transmitterer ikke kundeoplysninger krypteret.

Som registreret hos Dennis Hasle Laursen har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter Persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til Dennis Hasle Laursen via e-mail [email protected]

Cookies

På lakoda.dk anvendes cookies med det formål at optimere websitet og dets funktionalitet, og dermed gøre besøget så nemt som muligt for dig.

Du kan til enhver tid slette cookies fra din computer, hvordan afhænger af din browser.

Logstatistik

Vi bruger en logstatistik på lakoda.dk hvilket betyder, at et statistik-system opsamler information, som kan give et statistisk billede af, hvor mange besøgende vi har, hvor de kommer fra og hvor på websitet det forlades mv.

Logstatistikken anvendes kun med det formål, at optimere lakoda.dk.

Klageadgang

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte [email protected]. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:

Center for Klageløsning

Nævnenes Hus

Toldboden 2

8800 Viborg

Naevneneshus.dk

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her – http://ec.europa.eu/odr